top of page

קו לחיים באינטרנט ליה בת ה-6 חולה בלוקמיה; מיליון ש' יצילו את חייה


היא עברה 150 טיפולי כימותרפיה והשתלת מח עצם, אבל סרטן הדם שב לתקוף את ליה בת ה-6. תקוותה האחרונה היא טיפול נסיוני חדיש בפילדלפיה - אך עלותו עומדת על כמיליון שקלים. אמה מתקשה לגייס את הסכום העצום ופונה לציבור: "בבקשה פיתחו את הלב ועזרו לליה לחיות"

מתגייסים להציל את ליה: במשך שנתיים וחצי נאבקה ליה איסקוב בת השש בסרטן הדם (לוקמיה) שבו לקתה. היא עברה עשרות טיפולי כימותרפיה והשתלת מח עצם, אך הסרטן אינו מרפה, ורק טיפול נסיוני בארצות הברית, שעלותו גבוהה במיוחד, עשוי להציל את חייה. כעת קוראת אמה: "עזרו לי, היא רק רוצה לחיות".

ליה מתגוררת במבשרת ציון עם אמה אינה, מורה למוסיקה, ואחיה הגדול המשרת בצה"ל. היא לקתה בסרטן הדם מסוג ALL במאי 2012 וקיבלה טיפולים כימותרפיים אגרסיביים, שאחריהם נעלם הסרטן. אלא שבחודש בפברואר 2014 אובחנה חזרה מוקדמת של הסרטן במח העצם.

ליה שבה לטיפולי כימותרפיה אינטנסיביים ועברה השתלת מח עצם, שתרם לה אחיה. אבל בחודש נובמבר האחרון שוב חזר הסרטן לגופה. מאז היא מקבלת טיפולי כימותרפיה נוספים באופן מתון, כדי להאט את התקדמות של מחלה, אבל הרופאים קבעו כי כימותרפיה לבדה לא תרפא את מחלתה.

לדברי רופאיה, קיים טיפול אימונולוגי נסיוני, אשר הצליח לרפא מסרטן חולים במצבים דומים למצבה של ליה, שלקו במחלות העמידות לכל סוגי טיפול אחר. טיפול זה אינו זמין בישראל, וקיים בכמה מרכזים בעולם, בעיקר בארצות הברית. אחד המובילים בתחום מתבצע תחת חסות אוניברסיטת פנסילבניה שבפילדלפיה.

אלא שעלות הטיפול עומדת על מאות אלפי שקלים, ויחד עם עלויות השהייה במקום למשך הטיפול, הוא מגיע לכדי מיליון שקלים. אמה של אינה, גרושה המגדלת לבדה את ילדיה, מתקשה לגייס את הסכום הדרוש, ופונה לציבור בתקווה לגייס תרומות.

"ליה היא ילדה מקסימה, חברותית ובעלת שמחת חיים", מספרת האם. "יש לה אופי חזק מאוד והיא חולמת לגדול ולהפוך לקוסמת שתרפא ילדים אחרים. היא רוצה לחיות, ללמוד בבית ספר, ולהיות עם ילדים בני גילה, ולא מאושפזת, כפי שהייתה מרבית ילדותה.

"אני פונה לעם ישראל בבקשה שיפתחו את הלב ויעזרו לה להגשים את החלום שלה לחיות ולשמח את הסובבים אותה.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page